Woensdag 15 maart - Reisverslag uit El Reno, Verenigde Staten van Attje Boom - WaarBenJij.nu Woensdag 15 maart - Reisverslag uit El Reno, Verenigde Staten van Attje Boom - WaarBenJij.nu

Woensdag 15 maart

Door: Attje

Blijf op de hoogte en volg Attje

15 Maart 2017 | Verenigde Staten, El Reno

We slapen uit vanochtend, 6 uur zijn we wel wakker, dus het gaat al beter met het bioritme. Na alle ochtendperikelen rijden we om 9 uur weg uit Springfield, Missouri. Het was vannacht weer akelig koud, de bloemen staan weer op de ramen. Als we wegrijden geeft de temperatuur – 6 gr. C aan. We rijden weg nr. 44, Route 66, verder af naar het westen. Na de plaats Joplin komen we in de staat Oklahoma, hier moeten we tol betalen op weg nr. 44 en dan merk je meteen waar ze die opbrengsten voor gebruiken: de weg is nl. stukken beter dan in Missouri. Trouwens, in het algemeen zijn de wegen in de VS verschrikkelijk slecht, bij ons is menig zandpad beter.
Het landschap verandert ook: vòòr Oklahoma City is het heuvelachtig en rotsig, na deze stad is het weer afschuwelijk vlak. Terwijl Missouri echt een landbouwgebied is, wordt hier meer rundvee gehouden.
Ons teamwork in het verkeer en het kaartlezen wordt ook op de proef gesteld: we moeten nl. dwars door de steden Tulsa en Oklahoma City, maar dat loopt weer gesmeerd. Ook het weer wordt tijdens onze tocht van vandaag steeds beter, we zetten zelfs de verwarming in de auto steeds lager en de zonnebril moet op!!
We vinden een camping vlak na El Reno bij een Cherokee Trading Post. We staan op een plek aan een meertje, prachtig. We maken nog een wandelingetje naar die Trading Post, ze hebben er zelfs nog een buffalo op een weilandje staan. Binnen kun je allerlei Cherokee homemade dingetjes kopen. Erg mooi allemaal, maar niet aan ons besteed. We hebben vandaag 317 mijl, oftewel 510 km.
Morgen trekken we verder naar het westen, de weersvooruitzichten zijn goed voor die contreien: 30 gr. C!!!! Kunnen we toch nog de gehuurde campingstoeltjes gebruiken!!

Attje

Jan en ik gaan van 12 maart t/m 5 april 2017 een nieuwe camper van Road Bear van de fabriek in Middleburry vlakbij Chicago naar San Francisco brengen. Jan heeft een mooie route bedacht, die ons via Las Vegas, Grand Canyon en Death Valley naar San Francisco zal brengen. Onderweg dienen we de camper van A tot Z te testen, zodat men de eventuele gebreken nog kan repareren voordat ie echt verhuurd wordt.

Actief sinds 27 Feb. 2017