Zondag 19 maart - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Attje Boom - WaarBenJij.nu Zondag 19 maart - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Attje Boom - WaarBenJij.nu

Zondag 19 maart

Door: Attje

Blijf op de hoogte en volg Attje

19 Maart 2017 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

We slapen zowaar uit vandaag!!!! En we hoeven niet verder te reizen vandaag!! Na het ontbijt nemen we de rugzak en gaan vanaf de camping naar de Rim Trail, een wandelpad langs de rand van de Canyon. Eerst lopen we nog even langs Market Plaza, met supermarkt, bank, hotel etc. om de mail en de whats app etc. te checken. De wifi is hier niet optimaal, zodat we de stukjes niet regelmatig op waarbenjij.nu kunnen zetten.
Het is weer fantastisch weer en we zijn niet de enigen die deze trail in gedachten hadden. Vanaf de camping nemen we de trail rechtsaf. We krijgen prachtige vergezichten voorgeschoteld en langs het pad zijn verschillende borden met uitleg en stukken steen van miljoenen jaren oud waaruit de canyon is opgebouwd. Het is indrukwekkend.
’s Middags pakken we de shuttlebus naar het andere eind van de trail, zodat we ook de canyon vanaf de linkerkant kunnen bekijken. We merken dat de Grand Canyon echt een weekenduitstapjes doel is, want het is verschrikkelijk druk. In de shuttlebus is het ook al dringen geblazen. De trail die we vanmiddag doen is eveneens fantastisch en onderweg krijgen we nog een dans van een volledig uitgedoste indiaan voorgeschoteld, ook erg leuk.
Totaal lopen we vandaag zo’n 15 km en we moeten ook nog even van de douche gebruik maken, wat op deze camping ook weer bijzonder is: toch weer een wandeling van 2 km, maar dat hebben we er graag voor over.

• 21 Maart 2017 - 07:43

Geerhard:

klinkt allemaal zeer goed na de eerdere koude periode.

groet en geniet ervan!

• 22 Maart 2017 - 00:45

Attje Boom:

Het is ook bijna niet te geloven: vorige week nog in de sneeuw en -10 gr. en nu elke dag boven de 20 gr.

Attje

Jan en ik gaan van 12 maart t/m 5 april 2017 een nieuwe camper van Road Bear van de fabriek in Middleburry vlakbij Chicago naar San Francisco brengen. Jan heeft een mooie route bedacht, die ons via Las Vegas, Grand Canyon en Death Valley naar San Francisco zal brengen. Onderweg dienen we de camper van A tot Z te testen, zodat men de eventuele gebreken nog kan repareren voordat ie echt verhuurd wordt.

Actief sinds 27 Feb. 2017