Donderdag 30 maart. - Reisverslag uit Santa Margarita, Verenigde Staten van Attje Boom - WaarBenJij.nu Donderdag 30 maart. - Reisverslag uit Santa Margarita, Verenigde Staten van Attje Boom - WaarBenJij.nu

Donderdag 30 maart.

Door: Attje

Blijf op de hoogte en volg Attje

30 Maart 2017 | Verenigde Staten, Santa Margarita

Voor de Kern Canyon zijn voor vandaag harde rukwinden voorspeld die in de loop van de dag sterker worden. We vertrekken daarom aardig op tijd richting Santa Margarita meer naar het westen. We vervolgen wegnr. 178 door de Kern Canyon, het is een prachtige, spectaculaire weg langs de Kern River. Een smalle, bochtige weg langs diepe afgronden en een wild stromende rivier, fantastisch mooi. Zonder (wind)problemen bereiken we Bakersfield, waar we gaan tanken. Doordat we een afslag missen, doorkruisen we ongeveer de hele stad om een pomp te vinden. En als klap op de vuurpijl accepteren ze daar alleen DEBIT CARDS, geen flauw idee wat dat inhoudt, maar we betalen maar contant. Dan gaat het via de snelweg nr. 99 naar wegnr. 46 naar Wasco. Daar wordt de omgeving bepaald door sinaasappelboomgaarden en wijngaarden, van onafzienbare vertes. En er zijn ook nog percelen met ontzettend veel ja-knikkers!!!! Na de plaats Shandon moeten we van de weg af naar Santa Margarita, via wegnr. 41 naar nr. 229: een weg om met zweethanden te rijden: smal, bochtig, maar wel door een prachtige omgeving: heuvelachtig en met veel begroeiing. Het lijkt erop dat we de onafzienbare prairies achter ons hebben gelaten, gelukkig. Op de camping krijgen we weer een mooi plekje toegewezen, het is hier ook heuvelig en begroeid met oleanders.

Attje

Jan en ik gaan van 12 maart t/m 5 april 2017 een nieuwe camper van Road Bear van de fabriek in Middleburry vlakbij Chicago naar San Francisco brengen. Jan heeft een mooie route bedacht, die ons via Las Vegas, Grand Canyon en Death Valley naar San Francisco zal brengen. Onderweg dienen we de camper van A tot Z te testen, zodat men de eventuele gebreken nog kan repareren voordat ie echt verhuurd wordt.

Actief sinds 27 Feb. 2017