Di 21 mrt/wo 22 mrt - Reisverslag uit Cannonville, Verenigde Staten van Attje Boom - WaarBenJij.nu Di 21 mrt/wo 22 mrt - Reisverslag uit Cannonville, Verenigde Staten van Attje Boom - WaarBenJij.nu

Di 21 mrt/wo 22 mrt

Door: Attje

Blijf op de hoogte en volg Attje

22 Maart 2017 | Verenigde Staten, Cannonville

We beginnen nu toch aardig te wennen aan telkens een andere tijd. Op de camping in Page is het een uur vroeger dan honderd meter verderop in de staat Utah. Je zou er gek van worden als je geen horloge hebt dat zich automatisch aanpast!!
Goed, we vertrekken dus richting Utah naar de plaats Cannonville, waar we een camping voor 2 nachtjes op het oog hebben. De weg hiernaartoe rijden we weer door een woestijn met veel rotsen die roodgekleurd zijn en waar je de erosie goed kunt zien. De wegen zijn hier kaarsrecht en vooral slecht!!! De kleine gehuchtjes waar we door rijden, lijken op een dorpje uit het Wilde Westen, met van die veranda’s enzo. Het mankeert er nog maar aan dat er geen paarden aan het hek gebonden zijn. Midden op de middag komen we aan in Cannonville op de camping dicht bij Bryce Canyon National Park. Het is behoorlijk warm en we besluiten maar eens het huishouden te gaan doen: de was.
Woensdag hebben we een rustige opstart en na het ochtendritueel vertrekken we naar Bryce Canyon National Park, waar verschillende trails te bewandelen zijn. Na een bezoek aan het Visitors Center, waar uitleg over het gebied en het ontstaan daarvan wordt gegeven, maken we een prachtige, maar zware wandeling naar de Canyon. Het doel van de trail is de Tower Bridge, een uitgesleten rode rots, die echt lijkt op de Tower Bridge. Onderweg worden we getrakteerd op prachtige vergezichten op de rotspartijen in dit gebied. De heenweg gaat vrij gemakkelijk: bergafwaarts, maar terug komt het luie zweet wel los. Maar het was zeer de moeite waard. Terug op de parkeerplaats lunchen we in ons tijdelijk verblijf en gaan weer richting de camping. Als we aankomen, begint het te regenen en te onweren: de eerste regen in deze vakantie.
Morgen verder richting Zion National Park, waar we hopelijk goed weer hebben, want daar hebben we weer een paar wandeltochten gepland.

• 23 Maart 2017 - 12:25

Willy Bruins:

Wat zullen de eerste pioniers de ogen uitgekeken hebben! Veel plezier.

Attje

Jan en ik gaan van 12 maart t/m 5 april 2017 een nieuwe camper van Road Bear van de fabriek in Middleburry vlakbij Chicago naar San Francisco brengen. Jan heeft een mooie route bedacht, die ons via Las Vegas, Grand Canyon en Death Valley naar San Francisco zal brengen. Onderweg dienen we de camper van A tot Z te testen, zodat men de eventuele gebreken nog kan repareren voordat ie echt verhuurd wordt.

Actief sinds 27 Feb. 2017