Za 24 mrt/Zo 25 mrt - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Attje Boom - WaarBenJij.nu Za 24 mrt/Zo 25 mrt - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Attje Boom - WaarBenJij.nu

Za 24 mrt/Zo 25 mrt

Door: Attje

Blijf op de hoogte en volg Attje

26 Maart 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

We kunnen weer redelijk uitslapen en vertrekken rond een uur of half 9 vanuit Zion NP naar Las Vegas in Nevada. Natuurlijk moeten we weer de tijd verzetten, een uur achteruit. Je wordt er echt gek van! Maar ja, er zijn ergere dingen. We gaan eerst weer richting de Walmart in Hurricane, want de komende dagen moeten we maar afwachten of zich de gelegenheid weer voordoet om redelijk boodschappen te kunnen doen.
We pakken de snelweg 15 richting het zuiden en die volgen we tot in Las Vegas. Onderweg is het landschap weer kaal en vooral rotsachtig. Jan heeft een camping in Las Vegas uitgezocht, maar die hebben we niet besproken. Als we aankomen bij Sam’s Town KOA camping aan de Boulder Highway, kijkt de mevrouw van de receptie erg bedenkelijk als we vragen of we 2 nachten mogen blijven. Maar gelukkig heeft ze toch nog een mooi plekje voor ons. En we kunnen vanaf de camping, die achter een groot hotel c.q. gokpaleis ligt, met een shuttlebus GRATIS naar de binnenstad!!! Het is mooi weer en na de installatie van ons verblijf, wandelen we naar het hotel om daar even binnen te kijken. Nou zeg: we hebben nog nooit zoveel gokautomaten bij elkaar gezien (al zijn wij wel groentjes op dat vlak) en het valt ons op dat er een hoog grijsgehalte achter die automaten hun geluk zoekt. Oh ja, en wat blijkt: de camping ligt tegenover een Walmart, waar we gewoon lopend voor de boodschappen naartoe kunnen.
’s Avonds gaan we met de shuttelbus (op aanraden van Geerdhard en Ilône) naar de Fremont Street Experience. In de avond zijn daar allerlei straatmuzikanten, mensen met rare pakken, bands, etc. die daar hun kunsten vertonen. Het leukste vind ik de Chippendales, waar je mee op de foto kunt. Ook de neonverlichting in de straat is overweldigend. Het was een goeie tip!!!
Zondagochtend even relaxen in de zon en rond de middag met de shuttelbus naar The Strip. Daar zijn de theaters, de grote gokpaleizen en de grote hotels gevestigd. Ook mooie tuinen met watervallen zijn daar aangelegd. We bekijken er Ceasar Pallace, een shopping mall met ook theaters. De winkels hier zijn er alleen om te bekijken, want het zijn dure! Tegen de avond weer met de bus terug en nog nagenieten in de zon voor de camper. Het was leuk om Las Vegas gezien te hebben en je erover te verbazen. Morgen: hit the road again naar Death Valley. Oh ja, we hebben de camping in San Fransisco toch maar even besproken voor komend weekend, want het is toch vervelend als je “geen plek” te horen krijgt.......

• 27 Maart 2017 - 07:43

Geerhard:

na Vegas nog geld in de knip?

veel plezier nog in Death Valley en SF.

groet

Attje

Jan en ik gaan van 12 maart t/m 5 april 2017 een nieuwe camper van Road Bear van de fabriek in Middleburry vlakbij Chicago naar San Francisco brengen. Jan heeft een mooie route bedacht, die ons via Las Vegas, Grand Canyon en Death Valley naar San Francisco zal brengen. Onderweg dienen we de camper van A tot Z te testen, zodat men de eventuele gebreken nog kan repareren voordat ie echt verhuurd wordt.

Actief sinds 27 Feb. 2017