Maandag 3 april - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Attje Boom - WaarBenJij.nu Maandag 3 april - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Attje Boom - WaarBenJij.nu

Maandag 3 april

Door: Attje

Blijf op de hoogte en volg Attje

03 April 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Om 6 uur loopt de wekker af en gaan we eerst maar ontbijten. We ruimen de laatste boel op, zoals het bed afhalen etc. en een uur later zijn we onderweg naar Roadbear in San Leandro aan de overkant van de San Francisco Bay. Het is vanaf Pacifica 50 km rijden, en onderweg is het al behoorlijk druk. De zon schijnt ook alweer volop.
Vlak voor het afleveradres gooien we de tank nog even vol, is toch elke keer weer even schrikken, maar ja, zonder kom je ook niet ver. Als we bij het afleveradres komen, zijn we niet de eersten die de camper komen afleveren. Het Belgische stel dat aan het begin bij de uitgifte van de camper naast ons stond, zitten al aan de koffie. We handelen de formaliteiten af en gaan gezellig bij elkaar zitten om de ervaringen uit te wisselen en gedurende het wachten totdat we worden afgeleverd bij ons hotel, komen er steeds meer collega-camperwegbrengers opdagen. Het wordt nog een gezellige boel. Aan het eind van de ochtend worden we in de shuttlebusjes geladen en naar het hotel gebracht. We zitten in hetzelfde hotel als het Belgische stel, gezellig. ’s Middags pakken we met z’n vieren nog een keer de trein naar San Francisco, want we willen nog even in China Town kijken. Aangekomen op Powell Station scheiden onze wegen en wandelen wij naar China Town. Leuk om rond te kijken, allerlei chinese souvenirwinkeltjes en andere chinese zaken die ze je graag willen aansmeren.
Aan het eind van de middag maar weer naar hotel El Rancho in Milbrea, helemaal in Mexicaanse stijl, een erg mooi hotel met een mooie kamer. Straks het restaurant met een bezoek vereren en misschien nog een afscheidsdrankje. Morgen loopt de wekker weer vroeg af en worden we met een shuttle naar het vliegveld gebracht.
Nog even wat feitelijkheden over deze prachtig reis: we hebben in totaal 15 campings aangedaan in de prijsklasse van €14 - €100, en we hebben in totaal 3327 miles gereden en dat zijn 5354 km’s in 21 dagen. We hebben alleen de eerste week sneeuw en kou gehad, maar niet noemenswaardig. Eèn middag en avond hebben we regen/hagel/onweer gehad en voor de rest alleen maar mooi weer, met als hoogste temperatuur 32 ͦ C in Death Valley. Al met al een zeer geslaagde reis. Morgen op hoes op an........ook wel weer lekker.